torsdag den 10. maj 2007

Sidder og bliver småforarget

Jeg var jo som sagt til læge i mandags, og nu sidder jeg lige og tænker over det. For medicin, blodprøver, selve lægebesøget og 2 CT scanninger kom jeg af med $420. Og det er så kun 20% af det samlede beløb, da forsikringen (gudske tak og lov for den!!) betaler 80% .. Dvs når man lige regner lidt på det, så var det et lægebesøg til i alt 11.700 KR.!! Det er godt nok mange penge! Og bare hele sitautionen man bliver sat i .. Man ved, at man er syg, og de forskellige behandlinger og undersøgelser er nødvendige, men har man råd til det? Da de begyndte at tale om CT scanninger var jeg også ved at rejse mig og bare gå min vej igen. Men så havde jeg jo heller ikke fået noget penicilin eller noget. Det var virkelig en ubehagelig situation at sidde i, som jeg ikke ønsker for nogle andre. Og herovre lever de med det dagligt. Skoleelever over 21 fx, der ikke bor hjemme og dermed er forsikret igennem deres forældre - de har ikke råd til at betale det månedlige beløb til forsikring. Og er uheldet så ude .. tjaa ..

Så et godt råd: tag ALDRIG til USA uden at have syge forsikring .. ikke engang så meget som 2 dage! Jeg vil aldrig mere tage det for givet bare at kunne vade ind på en lægeklinik og få god service, og jeg betaler GERNE min skat! Vi har det sgu meget godt i lille Danmark.

B

1 kommentar:

Eg sagde ...

Det er rigtigt surt at skulle betale for at komme til læge. Vi havde det også en overgang i DK i 80'erne.
Så jeg betaler også min skat med glæde - selv om det er mange penge hver mdr.
Håber at du snart får det bedre, ka' du/i ha' en rigtig god weekend.

Hilsen
Erna